środa, 30 lipca 2014

                                       Witajcie      

                       Hej :) dzisiaj napisze o mojej nowej współpracy z firmą                                                                                                       

                                                   www.oleander.pl                                                                                                                       www.forum-ogrodnicze.oleander.pl
       Ta współpraca okazała się bardzo ciekawa. Dzięki firmie otrzymałam nasiona drzew które rzadko są spotykane na naszych rejonach. Nasiona wzbudziły we mnie ciekawość, gdyż pierwszy raz mam z tym do czynienia. Jestem ciekawa jak te nasiona będą kiełkowały i rosły, oraz jak te drzewa po urośnięciu będą wyglądały. Jestem ciekawa tego rezultatu.     
                                                            Bambus ogrodowy Moso         
                                                                Palma Washingtonia 
                                      Drzewo jedwabne ( Chińskie drzewko szczęścia- albizja )    
W poniższym linku możecie tez zobaczyć sobie spis drzew które są posadzone w Polsce                                                   www.forum-ogrodnicze.oleander.pl   
Firma prowadzi swój  mini ogród botaniczny.  Możecie obejrzeć na stronie o ogrodu botanicznego wiele ciekawych zdięć. Serdecznie zachęcam do odwiedzenia strony ogrodu botanicznego                                                                                                                                 www.ogrod-botaniczny.oleander.pl        
                                      A oto historia powstania ogrodu botanicznego  
Kiedy byłem małym chłopcem Tata często zabierał mnie na działkę którą uprawia do dziś. Działka jest częścią rozległego terenu przekształconego ok 40 lat temu w rodzinne ogródki działkowe w okolicy Babich Dołów (dziś w obrębie Gdyni). To tam mając 2 lub 3 lata chcąc nie chcąc bawiłem się w małego ogrodnika, przesadzając, podlewając, zbierając i obserwując przyrodę. Mając lat 7-9 uprawiałem pierwsze swoje egzotyczne rośliny (np cytrusy i bananowce). Jeszcze wcześniej, obserwując rośliny zdałem sobie sprawę, że do dobrego wzrostu potrzebują właściwych warunków. Najlepsze panowały na osłoniętych, nasłonecznionych, wystawionych w stronę południową stanowiskach lub w szklarni. To wtedy postanowiłem, że gdy dorosnę będę uprawiał w szklarni wszystkie te piękne egzotyczne rośliny które w tamtych czasach mogłem    podziwiać jedynie na kartkach encyklopedii.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz